V posledních letech značně vzrostl počet internetových obchodů s oděvy. Ty často nabízí modely nejrůznějších značek za výhodné ceny. Například internetový obchod s oblečením about you slevy na různé kousky má prakticky neustále. A rozhodně není výjimkou.
Toho si koneckonců můžeme všimnout i v kamenných obchodech. Nenajdeme prakticky žádný, na jehož výlohách by se neskvělo velkým písmem oznámení, že mají velké slevy, často i 70 % z původní ceny.
To je sice něco, co zákazníci velmi vítají, avšak zároveň to přináší otázku, zda si to tyto obchody skutečně mohou dovolit, a pokud ano, tak proč. Přeci jen, v žádném jiném odvětví něco takového nevidíme, tedy alespoň ne v takové míře. Čím je tedy oděvní průmysl výjimečný?
Odpověď je poměrně jednoduchá – cena, za kterou své zboží nakoupí, je mnohonásobně menší než ta, za kterou jej prodávají. To je sice poměrně běžná praxe, avšak nikde jinde nenarazíme na takový rozdíl mezi cenou nákupní a prodejní. Z tohoto důvodu si mohou dovolit dát i velké slevy, a přesto prodávat se ziskem.
Je to možné z toho důvodu, že zákazníci jsou ochotni takovou částku platit, a to především za značkové oblečení. Zde pak platí právě onu značku spíše než oděv samotný. A to samozřejmě není vše.
Pro značnou část lidí má drahé oblečení příchuť jakési exkluzivity – mají něco, co si ne každý může dovolit. A obchody toto myšlení samozřejmě hojně podporují, což můžeme vidět i v jejich reklamách. I ty se soustředí na to, aby ukázaly, jak „speciální“ se bude člověk v daném oděvu cítit.
Důsledkem toho všeho však je, že obchody bohatnou a lidé vydávají peníze za něco, co má ve skutečnosti mnohem, mnohem nižší výrobní cenu. To je také důvod, proč jich všude najdeme tolik a proč ty internetové nabízí například doručení a vrácení zboží zdarma. Cena zboží samotná to totiž více než pokryje, takže zákazník to zaplatí, aniž by si toho byl vědom.