Již od dob první republiky v sobě nosíme obraz bohatých podnikatelů a továrníků. Ten přetrvává v podstatě dodnes. Mnozí lidé jsou tak přesvědčeni, že právě tímto způsobem mohou rychle a snadno přijít k penězům. Tomu pomáhá i fakt, že považují práci majitele firmy za něco snadného – veškerou práci koneckonců udělají zaměstnanci, ne?
Velmi často však zjistíme, že situace je ve skutečnosti úplně jiná. Jistě, založení společnosti Profi sídla není v dnešní době nijak obtížné. Problém je získat dostatek peněz. Nejenže potřebujeme mít základní kapitál, který je daný zákonem, ale také musíme mít dostatek finančních prostředků na nákup strojů, materiálu a zařízení na výrobu, a také na zaplacení zaměstnancům. A to zdaleka ne každý má.
Také je pravdou, že podnikání je poměrně riskantní, dnes více než kdy jindy. Lidé jsou vzhledem k současné ekonomické situaci opatrnější na své peníze, což ve spojení s naším vrozeným konzervatismem znamená, že nebudeme tak nadšeně zkoušet nové věci. To následně znamená méně peněz pro začínající firmy.
Vzhledem k výše uvedenému není divu, že jich naprostá většina během prvního roku skončí. Avšak najdou se i takové, které jsou skutečně úspěšné a dokážou se na trhu prosadit. Rozhodně tedy neuškodí se podívat, co za jejich úspěchem stojí.
V první řadě je to nalezení takzvané „díry na trhu“, což v tomto případě znamená nabídnout produkt, který zákazníky zaujme, ale který doposud nikdo jiný neposkytuje. Zájemci tak nemají v podstatě jinou možnost, než koupit od nás, a než se objeví konkurence, již budeme mít svou zákaznickou základnu.
Dále je to načasování. Je nutné založit firmu v takové chvíli, kdy je to finančně nejvýhodnější a kdy budou lidé nejpřístupnější změnám. To znamená sledovat ekonomickou a politickou situaci, abychom nepropásli vhodný moment. A to není rozhodně jednoduché.
Je tedy jasné, že s podnikáním lze uspět, pokud máme dostatek prostředků a dobré nápady. To bohužel není v naprosté většině ten případ.